you can make the future but it starts by leavin the past

käraste vänner, ovänner och gullebulle läsare.
det är dags för mej att blotta mitt hjärta, och till martin min kära boyfriend, om du läser de här så blir inte jealous, arg eller misstänksam, jag är bara ärlig rent ut sagt. so on. du vet att jag tycker om dej hur mycketsom helst och skulle inte byta ut dej för allt i världen, eller jo, om de va lenny eller jhonny för en natt så tacka´fan för de :P
kommer ni ihåg att jag för någon timme skrev MOOD: happy hoe, gjorde ni inte det så är de ju bara att läsa inlägget under.
mitt MOODE nu: snörvlande-rödögd-precis-slutat-gråta-hoe.
ANYWAYS.
jag har ju som sagt haft karl i uk i tre år. han är mycket äldre än mej, 17 år för att vara exakt.
med tanke på att han var 17 år när jag föddes (ok så vill jag inte tänka) men med tanke på att han har 17 år mer på nacken än vad jag har så är han ju självklart mycket mognare än mej.

nu är de ju så att de inte funkat mellan oss, jag trivdes inte i london och tyckte han lämnade mej ensam hemma för ofta, kan ju en liten nördig tjej från sverige tycka, men som han säger är det helt normalt i london, kan tänka mej attt de e lite så med tanke på att allt e mycket jobbigare där, förutom fýllan då, för den är underbar där. men så kan man ju inte leva full resten av sitt liv heller (eller vissa kan ju, men jag tror inte det är vägen att gå för mej)

IALLAFALL, han va den karl jag trodde jag skulle gifta mej med och få 5 barn med, ja förlovade va vi ju till och med.
saker går inte alltid som man tänkt sej, har iaf nyss pratat med honom, och jag vet ingen människa som kan få mej att gråta som han, när jag gråter så säger han till mej sluta va en sån barnrumpa och sluta gråta, du gråter jämt.
visst jag kanske inte behöver gråta så ofta som jag gjorde när jag va där (ensamhet gör mej ledsen i ögat) men jag undrar en sak tjejer, på riktigt, när du gråter framför din kille, kanske de skulle kännas bättre om han va vid din sida (behöver absolut inte säga ett ord) men bara så du vet att han fanns där, ist för att lacka ur, gå därifrån och va fett trött på att du gråter nu igen, hörru ditt sepe, jag gråter för jag flyttar till ett främmande land för en anledning:  vara med han, inga vänner, han jobbar mest heela tiden och när han e hemma så blir de inte mycket tid´över till sin käraste flickvän utan mer till sömn, VEM känner sej inte ensam då?
va mest de vi snackade om idag, att jag är omogen, han älskar mej men vill att jag växer upp.
då sa jag till han, du har vetat exakt hela tiden hur gammal jag är, om du tycker att jag är för omogen varför stannar du? men du kan väl förihelvetes jävlar inte försöka skynda på min, va säger man, uppväxt?
jag växer varje dag verkligen men du kommer alltid vara 17 år äldre än mej och förhoppningsvis växer han också som människa.
de jag vill komma fram till e att han är en underbar människa och jag älskar han av hela mitt hjärta. MEN tyvärr så måste båda gå vidare han e för vrång och jag har helt enkelt ingen ork att äns diskutera med han längre, ít aint the same anymore.
vet egentligen inte vad jag ville komma fram till kanske tjejen bara behöve skriva av sej? does anything make any sense av de jag nyss skrev?

jag kommer nog alltid älska gibbs, han har vart en viktig människa i mitt liv, och han har talat mej till rätta många många gånger och han har också fått mej att växa och inse vissa saker jag aldrig skulle insett utan honom, vad vare seleena sjöng?
"woman enough to let you raise me.."
ingen kan spå framtiden, kanske lika bra men just nu kan jag säga så här:
jag tycker om martin, han gör mej glad och han är i min ålder jusst nu känns de som jag är för ung att försöka stressa mitt psykiska växande, har vart med om så sjukt mycket skit i mina yngre dar så jusst nu, just let me be.


efter denna fruktansvärda länga text ligger mitt moode på:
de känns lite bättre-tjejen behöver ett till glas vin-sen slagga.

Kommentarer
Postat av: Jackie

kära vän.



jag träffade mitt livs kärlek i uppsala. första gången i ettan och i tvåan då hände det grejer. sen var det vi tjugofyrasju. alex. du kommer ihåg honom. den långa sjukt snygga med massa svart hår och piercing i sin fylliga underläpp. mums på honom. hursomhelst. jag grät jävligt mkt det sista halvåret. vi hade våra problems. men. hur mkt jag än grät och när jag än gjorde det så fanns han alltid där. även fast han inte sa nått 7 ggr av 10 så gjorde det en sjukt stor skillnad bara av att han honom där. OM jag ville säga nått. eller bara hålla honom i handen. well. vidare till punkten jag ska komma till.



efter min Mr Right som visade sig inte vara så varken Mr eller Right. så träffade jag E. när jag fortfarande var en liten trashög efter A. och jag var inte fit for a relationship men han blev helt betagen och drog in mig i karusellen. hursom. han är 5 år äldre och har fast jobb och hela den biten. så han jobbade rätt mkt han med. och jag var hemma. arbetslös och jävligt. ensam. gråtig. och han jobbade och kom hem. åt, tränade ibland. kom hem och sov. somnade medan jag grät. och jag fick gråta i ensamhet. which just led to more tears. för det finns i helvete ingenting så deprimerande som att gråta ensam när den som säger sig love you sover bredvid. så. I feel you. och ja it makes sence. och nej. det är inte konstigt. jag fick också höra att jag grät mkt och över ingenting.



men om ens man inte ens kan man up och finnas där oavsett vad han tycker för att han vill göra den han loves glad så vad är det för man att ha egentligen? oavsett de bra stunderna och allt man lärt sig av varann. hur tror du då ens man kommer reagera när man är whimpy för att man är preggo med hans kiddo? nej du. önskas: en all man. tjugofyrasju.



kärlek.

JackieO

2009-05-14 @ 01:04:47
Postat av: Numsi

Paaaaala skriva en boook. Skooja babes, tyckte det var fint av dig att skriva det där. Fan 17 år e mkt så det e inte så konstigt. Du har en sån fin hjärta så om du gråter så borde killar stå o kö för att trösta dig. Jag skulle ställa mig i den kön iaf.

Pussillipuss på cupcake!

2009-05-14 @ 10:06:48
Postat av: hännie

åhh tack mina gullebullar!!!



de jobbigt endå jag jag fightas fortfarande med vad jag egentligen vill, särskilt nu när jag fått jobb i london, men menm whattpodo, chilla e vad jag ska :)

Postat av: ..:Sarah:..

Jag ber inte om nåns sympati.. och tänk efter, läs inlägget igen. VEM kallar jag idiot? inte din syster..

2009-05-14 @ 15:47:45
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: My

Livet tar alltid helt oväntade vändningar & det är där man kan lära sig av sig själv! Ibland när man älskar någon så lyssnar man bara på sitt hjärta och inget annat, även om ens eget förnuft någon gång smygit in och sagt till en "att det här kommer nog inte att hålla" men då skiter man bara i det för att man VILL ju så mkt att det ska det! & så kanske man är rädd för att OM man skulle lyssna på den andra rösten så kanske man skulle ånra sig sen, men jag tror att man behöver komma till en punkt då man inser att det funkar verkligen inte, för det är då man är fri på riktigt! Det är då man är på väg! Förändringar behöver inte alltid vara dåliga =)

Hoppas att allt går bra med Martin & se allt gammalt som nåt du lärt dig något av! Det kommer att hjälpa dig i framtiden! =) kram

2009-05-14 @ 17:01:37
URL: http://misanu.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

jag tänker inte starta en disskusion med dig.. med jag menar inte din syster i inlägget. sen skiter jag i va du tror. för varför skulle jag ta tillbkaa de för du fråga..? om jag had emenat de mot henne hade jag väl sagt de! jag är arg så in i helvete på situationen, på han, på henne, på mig, på hela skiten. men its over.. så ha de fint!

2009-05-14 @ 23:30:30
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Later tufft. Hoppas det loser sig.

Hur lange bodde du i London?

2009-05-15 @ 11:38:40
URL: http://pennylondon.wordpress.com
Postat av: N E T T

Neeej hahah de är typ som en blogg fast endå inte. mer att man skriver man man gör just för tillfället och man kan använda mobilen och göra de när man e ute med typ hehe. sen kan man följa massa och det är väldigt många kändisar som använder det också. www.twitter.com

2009-05-17 @ 18:38:13
URL: http://annettek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback